Blogposts
Blog
Geplaatst op donderdag 23 mei 2013 @ 17:24 door Travelboy , 1440 keer bekeken
Door de toenemende populariteit van social media, dreigt de ansichtkaart uit te sterven.
Uit een onderzoek van de reiswebsite Skyscanner is gebleken dat slechts 11% van alle vakantiegangers nog een kaart naar de thuisblijvers sturen. Dit in tegenstelling tot de 91% van de reizigers die online het thuisfront informeert. Facebook is verreweg het populairste medium. Vier van de vijf mensen geeft aan elke paar dagen een bericht te posten en 17% van alle ondervraagden zegt zelfs om de paar uur nieuws of foto’s te uploaden.
Daarnaast onthult het onderzoek dat brochures van reisorganisaties ook tot het verleden gaan horen. Ruim 80% van de geïnterviewden geeft aan deze vorm van vakantievoorbereiding niet meer te gebruiken. Zij wenden zich tot reiswebsites, vaak blogs van andere reizigers en eveneens social media. Slechts één op de tien leest de krant of reisbladen om in reisstemming te komen.
Aziatische toeristen versturen de minste ansichtkaarten. Slechts 8% van de 1000 respondenten geeft aan, iemand thuis blij te maken met een kaartje met daarop een vakantiegroet.
bron: www.reisgraag.nl
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.