Blogposts

Blog

Geplaatst op maandag 17 juni 2013 @ 00:33 door Travelboy , 1507 keer bekeken

Apochi.com is een nieuwe reiswebsite die een lagere hotelprijs biedt dan de laagste prijs die online wordt gevonden.

 

Het is een feit: door de economische crisis moet men goedkoper leven.Toekomstverwachtingen moeten bijgesteld worden, het inkomen strenger gebudgetteerd, bijscholingen overwogen en er zijn grote gevolgen die een flinke impact hebben op het leven. Er moet bezuinigd worden, en dit gebeurt vooral bij het reizen. Hier komen websites als Booking.com, Expedia.nl en Travigo.nl om de hoek kijken. Goedkope alternatieven, maar goedkoop genoeg? Bij deze vraag vond ik Apochi, een nieuwe reiswebsite die online is sinds april 2013.

 

Apochi

Verre reizen, warmte en luxe staan meestal gelijk aan een enorme rekening. Op booking.com vond ik een reis naar Miami in het Mandarin Oriental voor twee volwassenen. Misschien een kind erbij. Je weet maar nooit. Van 02-06-2013 tot 07-06-2013: 1150 euro. En ja, dat heeft men niet altijd te besteden.

Deze gegevens vulde ik in op www.apochi.com en vier uur later ontving ik een e-mail. Dezelfde reis naar Miami kon ik via Apochi boeken voor 735 euro. Een verschil van 415 euro. Kan je een kind toch even mee opvoeden.

Apochi.com is een nieuwe reiswebsite die een lagere hotelprijs biedt dan de laagste prijs die online wordt gevonden. Apochi kan deze lagere prijzen bieden door hun samenwerking met een netwerk van hotelgroothandelaars. Deze hotelgroothandelaars hebben toegang tot een breed assortiment aan hotelboekingssystemen waardoor ze alle prijzen kunnen vergelijken. Als klant zoek je een gewenst hotel op een reiswebsite als Expedia of Booking.com. Vervolgens geef je de prijs van dit hotelarrangement door aan Apochi. Hun reisexperts vragen de laagst mogelijke prijs aan voor het hotel. Binnen vier uur sturen ze een aanbieding met een lagere prijs voor hetzelfde hotelarrangement.

Apochi is opgericht door Afshin Shirzadi en Ata Farzam, twee succesvolle Maastrichtse ondernemers. ‘Als wij een offer van een klant online binnen krijgen, sturen we deze door naar de hotelgroothandelaars als een omgekeerde veiling,’ vertelt Shirzadi. ‘Dit zorgt voor een concurrentiestrijd waar elk hotel de laagste prijs aan ons wil bieden om het offer binnen te slepen. Wij kiezen dan natuurlijk altijd voor het goedkoopster offer.’

Klinkt het niet te mooi voor woorden? Het is duidelijk dat Apochi lagere prijzen aan kan bieden door deze samenwerking met hotelgroothandelaars, maar hoe kan dit zo’n groot verschil in de prijs geven? ‘Apochi heeft ook nog werknemers in Californië en in het Midden Oosten. Door deze verdeling van arbeid kunnen we de servicekosten laag houden en klanten de laagste prijs garanderen voor hotelreserveringen,’ vertelt Shirzadi. ‘Bovendien worden er geen reserveringskosten in rekening gebracht.’

Na een beetje onderzoek te hebben gedaan, is het duidelijk geworden dat er toch nog twee kleine maren bestaan bij Apochi. Allereerst zijn de aanbiedingen alleen geldig bij 3-, 4-, en 5 sterrenhotels, niet bij geen, 1- of 2- sterrenhotels. Ten tweede kan de reiswebsite in 94% van de gevallen een goedkoper hotel aanbieden en in 6% niet. Val je binnen de 6%, dan biedt Apochi wel nog een hotelcoupon ter waarde van twintig euro aan die gebruikt kan worden bij een volgende hotelreservering.

‘Maar we zitten in een crisistijd en iedere cent telt voor de meeste mensen. Dit is het juiste moment voor Apochi,’ aldus Shirzadi. ‘Waarom we beter zijn dan Booking.com? We zijn niet beter, we gebruiken een andere strategie. Booking.com heeft een eigen businessmodel. Wij kiezen ervoor een andere strategie te hanteren, waarvan wij denken dat deze succesvoller is.’

Nou, ik ga de reis naar Miami boeken. Zonder kind nog maar even.

 

bron: www.metronieuws.nl

 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.