Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 30 januari 2014 @ 04:49 door Travelboy , 1319 keer bekeken

Uit onderzoek van Facebook en onderzoeksbureau Sparkler blijkt dat Facebook een belangrijke rol heeft in de vijf fases van vakantie onder haar gebruikers: dromen, plannen, boeken, beleven en terugkijken. Tijdens het TravConnect Young Professional Event en ter gelegenheid van de vakantiebeurs werden de resultaten gepresenteerd door Dorianne Richelle van Facebook Benelux en Andy Pang, Measurement Lead van Facebook UK.

 

Om meer te weten te komen over hoe Facebook gebruikers het platform gebruiken om over reizen communiceren vulden ruim 3000 gebruikers in Duitsland, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk een enquête in. Naast deze enquête hielden zestien gebruikers van Facebook uit Duitsland en het Verenigd Koninkrijk twee weken een online dagboek bij.

 

Hieronder staan de belangrijkste conclusies per fase op een rijtje:

 

Dromen

  • 83% geeft aan het leuk te vinden om vakantiefoto's van familie en vrienden te bekijken. Ook als ze zelf niet van plan zijn om (binnenkort) op vakantie te gaan.
  • 52% geeft aan zin in reizen te krijgen als ze Facebook gebruiken, zelfs als ze geen directe plannen hebben.

 

Plannen

  • 95% gebruikt Facebook voordat ze op vakantie gaan, bijvoorbeeld om plannen met reisgenoten te maken of om relevante pagina's te bezoeken.
  • 85% vindt nuttige aanbevelingen onder vrienden en familie, tegen 74% op tripadvisor.

 

Boeken

  • 95% gebruikt Facebook voor het boeken en 94% gebruikt Facebook na het boeken voor vakantie-gerelateerde activiteiten. Zij delen bijvoorbeeld een status update met een link naar het hotel of om te laten weten dat ze geboekt hebben.

 

Beleven

  • 97% van de mensen die online gaan tijdens hun vakantie of reis gebruikt Facebook.
  • 91% hiervan gebruikt Facebook ten minste iedere paar dagen tijdens hun vakantie.

 

Terugkijken

  • 99% plaatst iets op Facebook na de vakantie, zoals foto's of een reisverslag
  • 32% van deze gebruikers doet dit nog voor ze thuis zijn.

Meer dan de helft van de Facebook gebruikers geeft aan dat ze het vaakst berichten zien van vrienden die over een reis of vakantie gaan. Daarnaast geven respondenten ook aan dat ze de foto's van hun vrienden van een bestemming of hotel betrouwbaarder vinden dan foto's over deze plaatsen die van een reisorganisatie komen. Daarnaast is het zo dat Facebook gebruikers ook juist op vakantie veel op het sociale netwerk zijn te vinden.

 

bron: www.websonic.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.