Blogposts
Blog
Geplaatst op maandag 06 februari 2017 @ 00:43 door Travelboy , 1112 keer bekeken
De afgelopen jaren klaagden steeds meer consumenten over autoverhuurders bij de Europese Consumenten Centra. De Europese Commissie heeft hierdoor de nationale consumentenautoriteiten verzocht om in gesprek te treden met de grootste autoverhuurbedrijven in Europa (Avis, Europcar, Enterprise, Hertz en Sixt). Vandaag is dit proces voor de Europese consument succesvol afgerond met transparante en betere voorwaarden.
Wat betekent dit voor u?
- Het autoverhuurbedrijf schept een duidelijk en rechtvaardig kader m.b.t. het brandstofbeleid. U krijgt nu altijd de optie om de auto met een volle tank op te halen en volgetankt terug te brengen.
- Het autoverhuurbedrijf brengt u op de hoogte van alle verplichte heffingen en (kosten van) optionele extra's; denk aan winterbanden als deze verplicht zijn.
- Het autoverhuurbedrijf geeft volledige inzage in belangrijke (huur)voorwaarden. Inclusief kilometerstand, brandstofbeleid, en de borgstelling die in rekening wordt gebracht via de creditcard of bankpas;
- Het autoverhuurbedrijf voorziet u tijdens het boeken van volledige informatie over verzekeringen. Inclusief de prijzen, uitsluitingen en toepasselijke excessen.
- U krijgt informatie over de prijs en details van optionele extra’s, zoals verzekeringen die het eigen risico beperken bij schade aan de auto.
- Er geldt een duidelijke procedure voor controle van de auto. U krijgt uitleg en bewijs van iedere schade, voordat een bedrag wordt afgeschreven.
- Het autoverhuurbedrijf geeft u de gelegenheid om schade te weerspreken voordat een betaling wordt afgeschreven.
bron: www.eccnederland.nl
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.