Blogposts
Blog
Geplaatst op zondag 26 februari 2017 @ 01:21 door Travelboy , 1337 keer bekeken
Door content te streamen via draadloze systemen hebben passagiers een grotere keuze in content. Airlines hoeven geen schermen meer aan te bieden omdat passagiers hun eigen devices aan boord mee brengen.
Cijfers van hoeveel airlines er op dit moment uitgerust zijn met de capaciteiten om zelf content te streamen via de schermen zijn niet te vinden. Maar de meeste nieuw ontworpen vliegtuigen hebben dit niet meer.
Het niet doorzetten van vliegtuigen met inflight entertainment systemen kan naar schatting zo’n 10% van de totale ontwikkelkosten voor een vliegtuig schelen.
Daarnaast maakt elke kilo op een vlucht uit. De schermen en de systemen die aangebracht moeten worden in vliegtuigen voor het in-flight entertainment maken wel degelijk een verschil voor het brandstof verbruik. Zonder de schermen, kunnen de vliegtuigen uitgerust worden met slankere stoelen, wat betekent dat de capaciteit van het vliegtuig omhoog gaat zegt de bekende Airline blogger Cranky Flier vorige week in een interview.
Door het streamen van content met behulp van wireless systemen, hebben passagiers een ruime keuze aan content en binnen de vliegtuigen hoeven de schermen niet geoptimaliseerd te worden aangezien passagiers hun eigen devices meenemen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de beeldkwaliteit. De schermen aan boord voldoen vaak niet aan de wensen die passagiers thuis wel gewend zijn. Net als andere trends zijn ook de media & entertainment trends van invloed op de ontwikkelingen in travel.
Als je nu een vlucht boekt bij American Airlines is het advies wat je als passagier meekrijgt ‘bring your own tablet‘. In hun nieuwe Boeing 737’s zijn de back-seat volledig weggelaten in het ontwerp. Passagiers kunnen daar middels een telefoon, tablet of laptop dus zelf content streamen uit het aanbod van muziek, video en series via het on-board systeem in het vliegtuig. Mocht dat niet bevallen, kan de passagier daarnaast nog zelf op internet gaan, daar zitten op dit moment wel extra kosten aan verbonden. Het werd vorige maand geïntroduceerd.
Aan de andere kant is Wi-fi aan boord nog steeds een populaire ontwikkeling. Maar, zodra airlines beroep doen op de devices van de passagiers, moeten zij erop voorbereid zijn dat er voldoende outlets zijn om de devices op te laden. Idealiter in elke rij en bij elke stoel een oplaadpunt, maar nog essentiëler is dat zij allemaal werken.
Als een passagier in een stoel zit waarbij het opladen niet mogelijk is, is de attitude jegens de airline een gevaar op zich. Een slechte ervaring als deze, kan vergeleken worden met een tegenvallende hotelkamer en dat is onwenselijk. Zeker als door de hoge activiteit van het device, telefoons, tablets en laptops alleen maar meer opgeladen moeten worden.
Ook het aanbieden van nieuwe films, komt door een streaming service wel in het geding. Meestal krijgen airlines een voorsprong op nog niet voor consumenten gereleasede filmcontent, maar zodra dit toegankelijk is voor streaming, zullen airlines hier toch mee moeten wachten. Aangezien passagiers anders illegaal content kunnen downloaden en opslaan.
In een interview zegt de directeur van Routehappy (gespecialiseerd in luchtvaart, data en web-apps) dat zo’n 90% van de passagiers op ‘new release’ klikt wanneer zij content kijken op de schermen. Daarnaast zit er nog een andere keerzijde aan. Te denken aan de ethische vraagstukken en in-flight etiquette wanneer iedereen kan surfen of streamen. Wat is een mede-passagier aan het kijken? En is bijvoorbeeld Game of Thrones dan al verantwoord?
bron www.travelnext.nl
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.