Blog
Geplaatst op woensdag 28 juni 2017 @ 23:14 door Travelboy , 1138 keer bekeken
Elke week krijgen de McDonald’s-restaurants in Nederland drie miljoen klanten over de vloer. Misschien waren die cijfers wel de aanleiding om elke week drie winnaars uit te kiezen van McDonald’s unieke winactie: een hele dag een tropisch eiland voor jou en je vrienden. Elke vrijdag, zaterdag en zondag zal een winnaar samen met maximaal negen vrienden aankomen op het eiland. Het tropische eiland compleet met palmbomen, exotische muziek, hangmatten en een waterval zal voor één dag van de gelukkige winnaar zijn. Uiteraard kun je daar genieten van de lekkerste snacks van de fastfoodketen en ook de vrolijke clown Ronald McDonald laat je niet vergeten waarom je op het eiland zit. Waar het eiland van McDonald’s ligt, verrast misschien: in het Nederlandse Markermeer.
McDonald’s is de grootste keten van hamburger- en fastfoodrestaurants ter wereld en in 1971 kreeg ook Nederland een vestiging. Deze vestiging is gebouwd in Zaandam en is daarmee het eerste McDonald’s restaurant in heel Europa. Anno 2017 heeft de fastfoodketen 246 restaurants in heel Nederland. In de loop van de jaren heeft McDonald’s haar menu aangepast en verrast ze haar klanten om de zoveel tijd met kortingen en winacties. Zo konden klanten onder andere een Sony PlayStation 4 winnen, een Sparta E-bike, een scooter en zelfs een Volkswagen Golf. Maar nu, in 2017, verrast de fastfoodketen haar klanten met een wel heel bijzondere prijs: een dag op een tropisch eiland.
McDonald’s weet als geen ander dat bij een bijzondere winactie een bijzondere reclame hoort. Om die reden werden drie duo’s gefilmd bij de McDrive zonder dat ze dit doorhadden. Toen ze een Maestro Burger bestelden, kregen ze de vraag: Wilt u die hier opeten of op een tropisch eiland? Vervolgens kregen ze twee tickets voor de helikopter die kwam aangevlogen en werden ze per jeep en boot gebracht naar hun bestemming. Volgens McDonald’s was het een ingewikkelde reclame om te maken, waarbij tien camera’s werden gebuikt die met een 4G-netwerk live met elkaar werden verbonden om geen moment van de bijzondere bestellingen te missen. Toen de verbaasde klanten daadwerkelijk aankwamen op een tropisch eiland, kregen ze per drone hun bestelling.
In de periode april – mei 2017 hebben gedurende zes weken lang vijfenzeventig mensen gewerkt aan de bouw van het eiland. De basis van het eiland is gebouwd op vijfentwintig pontons. Dit zijn drijvende platformen die het gewicht van het eiland dragen. Om het eiland te creëren is 35.000 kilogram wit zandstrand gebruikt om zo een hagelwit strand te maken. Het resultaat is een vierhonderd vierkante meter groot eiland dat maar liefst 100.000 kilogram weegt. Het tropische eiland van McDonald’s ligt in de iets minder tropische Gouwzee tussen Volendam en Marken. Maar waarom heeft McDonald’s een eiland gebouwd? Volgens de fastfoodketen vanwege één simpele reden: McDonald’s is Always open for Good Times.
Op 2 juni 2017 is het eiland officieel geopend door niemand minder dan Olympisch zwemkampioen Ferry Weertman. Weertman, de trotse eigenaar van een gouden medaille op de tien kilometer openwaterzwemmen, zwom daarvoor opnieuw in openwater. Vanuit Volendam zwom hij door de Gouwzee, waar hij binnen een half uur voet zette op het eiland dat McDonald’s het Good Times Island heeft genoemd.
Het eiland is alles wat je van een tropisch eiland verwacht (en meer!). Op het strand staan twaalf metershoge palmbomen en tig hangmatten en loungebedden. Tussen de rotsen verscholen ligt een jacuzzi en ook een volleybalveld is aanwezig. Als klap op de vuurpijl is zelfs een acht meter hoge waterval nagebouwd.
Uiteraard is het Good Times Island gebouwd voor de klanten van de fastfoodketen zelf. Of je het nu leuk vindt of niet, Ronald McDonald is ook in levende lijve op het eiland. De clown is sinds 1963 onlosmakelijk verbonden aan de fastfoodketen als de vriendelijke roodgele mascotte. Tevens kun je de hele dag genieten van hamburgers, Franse frietjes, kipnuggets en drankjes zoals de McFlurry die op het eiland worden geserveerd. Je kunt je bestelling doorgeven bij een bestelintercom (net als bij de McDrive) en je bestelling ophalen bij de keuken onder de palmbomen. Een DJ, deels verstopt achter een grote kei met het McDonald’s-logo, speelt exotische geluiden af.
Hoe de volledig verzorgde dag op het Good Times Island eruit gaat zien, houdt McDonald’s tot op het laatste moment voor de winnaars geheim. In de eerste twee weken dat het eiland is bezocht, is er een professionele fotoshoot geweest met Otto van der Toorn. Voor een andere winnaar is een dansgroep overgebracht per boot om de capoeira (een Braziliaanse vechtdans) uit te voeren. Om de winnaars van alle gemakken te voorzien staan er vijf personeelsleden klaar.
Vanaf zaterdag 3 juni 2017 worden twaalf weken lang klanten uitgenodigd op Good Times Island. Wekelijks worden de drie meest originele en leuke inzendingen uitgekozen door een jury. De jury kiest op basis van een aantal punten de winnaars uit. Ten eerste beoordelen ze de originaliteit van de motivatie. Het moet een goede motivatie zijn die op een leuke, verrassende manier is geschreven. Daarnaast kijkt de jury of de inzending aansluit bij de tijdelijke McDonald’s slogan ‘Geef toe aan de zomer’. Als laatste kijkt de jury of de eventuele activiteiten of ideeën die voorkomen in de inzending daadwerkelijk uitvoerbaar zijn.
De drie winnaars verblijven één dag van ongeveer 10 uur ’s ochtends tot 7 uur ’s avonds op het eiland op één vrijdag, zaterdag of zondag. De winnaar wordt met een bootje naar het Good Times Island gebracht en mag negen vrienden of vriendinnen meenemen. In totaal worden maximaal 350 mensen op het eiland verwelkomd, waarna de actieperiode eindigt op 20 augustus 2017.
Je kunt meedoen door je te registreren op de actiewebsite Good Times Island of via de McDonald’s-app en een reden op te geven waarom jij naar het Good Times Island wilt. Minderjarigen (personen onder de achttien) hebben toestemming nodig van hun wettelijke vertegenwoordigers om mee te mogen doen. Ook kinderen onder de zestien sluit McDonald’s uit van hun winactie. De actie geldt niet voor mensen die verbonden of betrokken zijn aan de organisatie van de actie. Werknemers (maar ook hun familieleden) mogen niet deelnemen.
Niet belangrijk om te vergeten: de winnaar en de door hem of haar uitgekozen personen moeten in het bezit zijn van een zwemdiploma A
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.