Blogposts
Blog
Geplaatst op vrijdag 30 september 2016 @ 02:05 door Travelboy , 1473 keer bekeken
Dat de toekomst van reispublishers continu een interessant onderwerp van gesprek blijven, blijkt uit de ontwikkelingen die we zien op dit gebied. Offline gidsen worden e-books, locals en bloggers dragen bij aan het voortbestaan van uitgevers (of zijn dat zelf) en bestaande online reispublishers blijven innoveren. Vandaag in de spotlight: Time to Momo.
De ‘100% reisgidsen’ voor leuke stedentripjes en hebben een nieuwe naam gekregen en kunnen nu als e-book worden aangeschaft; Time to Momo. Sinds gisteren is de informatie in de gidsen aan te vullen met aparte themaroutes. De focus van de publisher komt te liggen op de omzet uit digitale producten, wat binnen vijf jaar van 1 naar 50% moet groeien.
Losse content
Er wordt losse content verkocht, waarmee Time to momo inzet op digitale reiscontent naar keuze. Deze zijn te koop via de website en de vernieuwde app. Zo kunnen consumenten niet alleen complete reisgidsen aanschaffen, maar ook informatie over lokale culinaire routes downloaden voor hun tablet of smartphone.
Niche: food
Door in te spelen op losse content en culinaire routes, wordt een belangrijke link gelegd met food in de travelbranche. Ook al wordt eten & drinken niet echt gedigitaliseerd, food is hetgeen dat de laatste jaren overal terugkomt. TV, social media, blogs en ook travel. Het effect dat foodtravellers hebben op ‘normale reizigers’: de wereld over reizen op zoek naar de meest unieke, exotische en vooral lokale gerechten.
100% concept: routes + locals
Waar de 100% reisgidsen natuurlijk bekend om stonden, waren de handige loop & shop/ bezienswaardigheid routes in diverse steden. Deze zijn nu ook los te koop. De routes met tips en hotspots worden gemaakt door locals, die in de steden wonen, en steeds nieuwe routes uitvinden en hotspots kunnen toelichten. Voor hen is er een apart blog ontwikkeld, waar locals regelmatig inspiratie blogs publiceren voor hun stad.
De rol van locals
Op de landingspagina van de locals, kun je kiezen voor een local (die verbonden is aan een stad). Door erop te klikken kom je op ene compleet nieuwe pagina terecht met een overzicht over alles wat je moet vinden over bijvoorbeeld Wenen.
Landingspagina per local expert
Er wordt een kaartje getoond, per wijk volgt er een omschrijving en de laatste tips (blogs) van Wenen worden onderaan die landingspagina getoond. Op deze manier wordt de navigatie voor de gebruiker vrij eenvoudig, en ligt in eerste instantie de focus toch nog op inspiratie, ondanks dat de gidsjes natuurlijk te koop worden aangeboden.
Landingspagina van bestemming Marrakech
Wijken van bestemming Dublin
Overnachten en boeken
Wat ik een toffe aanvulling vind, is dat je bij ‘overnachten’ terecht komt op een pagina met een Booking.com search balk, zo kun je vanaf de website rechtstreeks een van de hotels (die door locals als tip zijn aangegeven) boeken, of via de tool zoeken naar andere hotels, op basis van datum en beschikbaarheid. Er kan op wijk of op type overnachting gezocht worden en vervolgens op prijs en/of naam.
Boeken van hotels bestemming Praag
Evenementen
Bij sommige steden kan via een samenwerking met Touracti (gevestigd in Nederland en Curaçao) een tour of een activiteit geboekt worden. Per bestemming wordt een selectie van de leukste tours en activiteiten die je vervolgens ook via Touracti kunt boeken, zonder de Time to Momo website te verlaten.
bron: www.travelnext.nl
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.