Blogposts

Blog

Geplaatst op dinsdag 04 september 2018 @ 17:16 door Travelboy , 1423 keer bekeken

Dat u een schadeclaim kunt indienen bij de luchtvaartmaatschappij als uw vlucht geannuleerd wordt, is algemeen bekend. Maar hoe zit het met de kosten die u als gevolg van de niet vertrekkende vlucht maakt? Vaak kunt u deze zogenoemde gevolgschade ook verhalen op de airliner.

Wat is gevolgschade?

 

Wat er wel en niet onder gevolgschade valt is lastig te zeggen, maar in principe gaat het om alle kosten die u maakt in een onvoordelige situatie die is gecreëerd door een luchtvaartmaatschappij. Van taxi tot de aanschaf van een lunch: het kan allemaal vallen onder gevolgschade. Deze kosten nemen veel gedupeerde reizigers op de koop toe, want niet iedereen weet dat deze kosten eigenlijk door de maatschappij vergoed moeten worden.

Claim indienen

 

Om hier verandering in te brengen, is het volgens MAX Ombudsman Jeanine Janssen verstandig om altijd alle bonnetjes te bewaren van de gemaakte gevolgschade. De bonnetjes kunnen vervolgens samen met een schadeclaim opgestuurd worden naar de vliegmaatschappij. Wie een pakketreis heeft geboekt kan alles doorsturen naar de reisorganisatie waarbij geboekt is. Ook kunnen reizigers hun rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Tussenpersoon inschakelen

 

Wie geen zin heeft om het zelf op te nemen tegen de vliegtuigmaatschappij, kan ook een claimbedrijf in de arm nemen. Let op dat het bedrijf gespecialiseerd is in gevolgschade, want dit zijn ze lang niet allemaal. Omdat luchtvaartmaatschappijen het doorgaans niet tot een rechtszaak willen laten komen, zal het waarschijnlijk tot een schikking komen. Voordat het zover is, zijn er overigens vaak al wel een paar maanden verstreken.

 

Dit onderwerp is besproken in Groeten van MAX op maandag 20 augustus 2018.

 

bron: www.maxvandaag.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.