Blogposts
Blog
Geplaatst op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:31 door Travelboy , 1217 keer bekeken
De vijf grootste autoverhuurbedrijven in Europa (Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz en Sixt) hebben aan de Europese Commissie toezeggingen gedaan om consumenten vanaf heden te laten profiteren van duidelijke contractvoorwaarden bij o.a. verzekeringen en bijtanken, een eerlijke behandeling bij schade en prijstransparantie bij het huren van een auto in Europa. Ook heeft de Europese branchevereniging Leaseurope aangegeven de beleidsregels voor de autoverhuursector verder aan te scherpen.
Wat betekent dit voor u?
Transparantie bij (online) reserveringen
Transparant en rechtvaardig brandstofbeleid
Hoor en wederhoor bij schade
Toename consumentenklachten autoverhuurverdiensten
De afgelopen twee jaar is het aantal klachten over autoverhuurdiensten in de EU bij de Europese Consumenten Centra sterk toegenomen. Dit heeft geleid tot een dialoog tussen de nationale consumentenautoriteiten en de vijf grootste autoverhuurbedrijven. In 2013 zijn meer dan 21 miljoen individuele autoverhuurcontracten in de EU gesloten en deze vijf bedrijven vertegenwoordigen meer dan 65% van alle verhuurovereenkomsten.
Meer informatie? Lees het persbericht van de Europese Commissie!
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.