Blogposts

Blog

Geplaatst op dinsdag 08 september 2015 @ 02:11 door Travelboy , 1139 keer bekeken

Ook in de zomer een voorjaarsschoonmaak? In de hotellerie is hygiëne in elk seizoen belangrijk. Toch komen de normen niet in alle landen overeen met de verwachtingen van de hotelgasten. Het boekingsportaal HOTEL INFO, dat meer dan twee miljoen beoordelingen van internationale hotelgasten onderzocht, laat zien waar het verblijf voor hotelgasten (g)een schone zaak is.

 

Vooroordelen
Sommige landen hebben niet bepaald de beste reputatie wat betreft de hygiëne van hotelkamers, terwijl andere landen zich profileren als ware schoonmaakgoeroes. Een recent onderzoek van het boekingsportaal HOTEL INFO rekent af met enkele vooroordelen.

 

Met name de hoteliers in Slowakije komen hun plicht na. Met 8,75 punten staan de Slowaakse hotels in Europa aan kop. Het Zuidoost-Europese Bulgarije staat volgens de beoordelingen van de hotelgasten met 8,70 punten op de tweede plaats.

 

Zwitserse hoteliers blinken uit
Goed nieuws voor de Zwitserse hotellerie, die al sinds januari lijdt onder de koersdaling en moest rekenen op een tweecijferige procentuele daling van het aantal overnachtingen. Wat de hygiëne betreft, beoordelen de boekingsklanten de hotels met 8,66 punten en daarmee komt Zwitserland op de derde plaats in vergelijking met de rest van Europa. Omdat reizen in het Alpengebied voor toeristen uit Europa door de deflatie van de frank van rond de 20% aanzienlijk duurder zijn geworden, proberen de Zwitserse hoteliers hun gasten met betere dienstverlening terug te winnen.

 

Duitsland stijgt
Ook de Duitse hotellerie stijgt een paar plaatsen ten opzichte van vorig jaar en staat met 8,53 punten op de zevende plaats, op korte afstand van Kroatië (8,54) en op gelijk niveau met Portugal (8,53).

 

Scandinavische hotels moeten de achterstand inhalen
In de Scandinavische landen lijken de hoteliers daarentegen de zaken op hun beloop te laten. Vooral in Denemarken zijn hotelgasten steeds minder tevreden met de hygiëne van de kamers en geven ze slechts 7,73 punten. Met 7,92 punten doet de Noorse hotellerie het iets beter, maar wordt toch nog tot de hekkensluiters in Europa gerekend. Ook in het Verenigd Koninkrijk (7,95) nemen de hoteliers het iets minder nauw met de hygiëne.

 

Nederland bungelt onderaan
Nederland staat eveneens op een van de laatste plaatsen in vergelijking met de rest van Europa, en behaalt met 7,96 punten nog maar net de score “Zeer goed”.

 

“De hygiëne in Europese hotels is met meer dan zeven punten in totaal goed tot zeer goed te noemen”, licht Jörg Malang, Chief Product Officer van HOTEL INFO, toe aan de hand van de resultaten. Het kan geen kwaad om voor het boeken een blik te werpen op de online klantenbeoordelingen om te voorkomen dat de reislust overgaat in frustratie.

 

Vergelijking met Europa: waar worden de schoonmaakdoeken het vaakst ingezet – en waar niet?

25065-4026.jpg

 

bron: www.hospitality-management.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.