Blogposts

Blog

Geplaatst op woensdag 14 april 2010 @ 01:20 door Travelboy , 1408 keer bekeken

Klagen over vakantiereizen heeft zin. Hoewel het aantal klachten in de afgelopen jaren fors is afgenomen, werd vorig jaar nog steeds bijna de helft van de in behandeling genomen klachten (deels) gegrond verklaard. Gemiddeld leverde het de klagers ruim 700 euro op.

 

Zowel bij klachten over buitenlandse reizen als bij binnenlands recreëren krijgen klagers nog steeds opvallend vaak gelijk en daarbovenop een interessante financiële vergoeding. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Geschillencommissie Consumentenzaken.

 

Sinds 2004 is het aantal klachten van vakantiegangers bij de geschillencommissie Reizen gedaald van 3000 naar 1000 vorig jaar. Van de 577 uitspraken die de commissie vorig jaar deed, bleek 47 procent (deels) gegrond. In vrijwel alle gevallen dat de ontevreden consument gelijk kreeg, werd ook een financiële compensatie toegewezen. Gemiddeld ontvingen de klagers 736 euro, wat neer kwam op 21 procent van de reissom.

 

Zo kreeg een vrouw die haar pols in het gips had en daardoor niet meekon met het vliegtuig naar Kreta, een vergoeding van 725 euro. De vrouw kon geen doktersverklaring overleggen voor het gips waarna de gezagvoerder haar weigerde. Zelfs een aanbod van de vrouw om ter plekke haar gips door te knippen, kon de captain niet op andere gedachten brengen.

 

bron: www.telegraaf.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.