Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 @ 02:10 door Travelboy , 1890 keer bekeken

Volgens meldingen van het gerenommeerd Oostenrijks dagblad de Standard gooide een Britse hotelier uit Blackpool een gastenpaar onaangenaam op straat nadat ze per smartphone een negatieve beoordeling online geplaatst hadden. ReisReporter zocht naar de tien meest voorkomende redenen voor slechte hotelkritieken.

 

Online hotelervaringen delen
Hotel.info, de gratis online hotelreserveringsservice, maakt de meningen openbaar van haar boekingsklanten. En niet alleen in de vorm van een standaard cijferlijst, maar ze publiceert ook de door de hotelgasten zelf geformuleerde commentaren. “Deze brengen de gebeurtenissen ter plaatse – hetzij positief of negatief – duidelijk gedetailleerd tot uiting“, zegt Timo Vavrinec, hoofd Public Relations bij hotel.info. “Angst om uit het hotel te worden gegooid hoeven klanten van hotel.info echter niet te hebben, want zij geven hun beoordeling pas na vertrek af“, gaat Vavrinec glimlachend verder.

 

Constructieve klantenfeedback
Hotelgasten letten er steeds meer op wat zij voor hun geld krijgen. De beoordelingscommentaren betekenen dus vooral voor de hoteliers een kans voor verbeteringen en meer omzet. Hotelbeoordelingen bieden dus een constructieve klantenfeedback. En dat mag voor de hotelier zeker geen reden zijn grof tegen de gast op te treden!

 

Top 10 hotelkritieken
hotel.info heeft commentaren van gasten uit haar meer dan een miljoen hotelbeoordelingen onderzocht en noemt nu de tien meest voorkomende redenen voor slechte hotelkritieken:

 

1. Ontbijt: Te duur ontbijt dat qua kwaliteit en omvang de prijs niet rechtvaardigt. Te weinig keuze. Er wordt niet snel genoeg aangevuld/voor nieuwe gasten gedekt. Het eten is te oud en ligt te lang.

 

2. Parkeren: Als te hoog ervaren kosten van parkeerplaats of -garage, steeds opnieuw verkeerde opgaven van de hotelier in de internetpresentaties met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

 

3. Geluidsoverlast: De verkeersbelasting van de centrale ligging wordt minder bekritiseerd dan de gehorigheid van de kamers en de ontbrekende geluidsisolatie van de ramen.

 

4. Kamergrootte: Vooral Noord-Amerikaanse gasten scheppen weinig genoegen in de vaak kleine hotelkamers en smalle baden in Europese hotels.

 

5. Service/vriendelijkheid: de buitenlandse gasten zien dit minder als aanleiding tot een klacht. Het zijn meestal zelfs de binnenlandse hotelgasten die met het serviceniveau niet tevreden zijn.

 

6. Internet/WLAN: Online kosten veel te duur, geen WLAN beschikbaar.

 

7. Hygiëne: Klachten over slecht schoongemaakte kamers, vooral baden.

 

8. Comfort: Doorgelegen matrassen. Gammel oud meubilair. Hotels worden vaak als “rijp voor renovatie” en uitgewoond ervaren.

 

9. Niet rokers/Rokers: Onvoldoende scheiding tussen rokers en niet-rokers, rookgeuren in niet-rokersetages, geen niet-rokerskamers beschikbaar, hoewel geboekt.

 

10. Sterren-categorie: Hotel is volgens de algemene indruk te hoog ingeschaald qua sterren en verdient eigenlijk een lagere beoordeling. Daarom wordt dan ook de prijs als te hoog ervaren

 

bron: www.reisreporter.be



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.