Vliegtuigpassagiers maken steeds vaker gebruik van de selfservice paspoortcontrole op luchthavens. Volgens luchtvaart-IT-bedrijf SITA werd in 2018 van 44 procent van de passagiers geautomatiseerd de identiteit gecontroleerd, vergeleken met 21 procent in 2017.
De tevredenheid van passagiers die van de selfservice oplossing gebruikmaken is bovendien 3,85 procent hoger dan die van passagiers die bij de marechaussee in de rij gaan staan. Dit komt neer op het rapportcijfer 8,36, aldus SITA.
Deze trend is ook zichtbaar bij andere selfservice oplossingen op de luchthaven. Passagiers die geautomatiseerd boarden zijn 2,2 procent tevredener.
De ondervraagde passagiers staan ook positief tegenover nieuwe technologieën. Zo is 59 procent ‘zeer bereid’ om hun smartphone te gebruiken als identificatiemiddel tijdens de reis, terwijl 33 procent ervoor openstaat.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.