Blogposts
Blog
Geplaatst op zondag 22 december 2019 @ 10:18 door Travelboy , 694 keer bekeken
De grootste site voor hotelboekingen Booking.com heeft een akkoord met Europees commissaris voor Consumentenzaken Didier Reynders om eerlijker te communiceren over hotelaanbiedingen.
Booking.com belooft transparanter te communiceren over hotelaanbiedingen, kortingen en prijzen. Het Nederlandse bedrijf heeft daarover een akkoord gesloten met Europees commissaris voor Consumentenzaken Didier Reynders.
Booking.com belooft duidelijk te maken dat meldingen als ‘nog maar 1 kamer over’ alleen slaan op de beschikbaarheid op de boekingssite en dus niet noodzakelijk op het hele aanbod van een hotel. Aanbiedingen zullen ook niet meer als beperkt in de tijd worden aangeduid, als dezelfde prijs na het verlopen van de tijdslimiet blijft gelden. Booking.com zal ook vermelden als een hotel betaald heeft om bovenaan in een lijst met zoekresultaten terecht te komen.
Verder moet de boekingsdienst duidelijker zijn over prijsvergelijkingen. ‘Als een lagere prijs niet het gevolg is van een korting, maar van verschillende omstandigheden zoals andere verblijfsdata, mag die niet als korting worden gepresenteerd’, zegt Reynders.
Tot slot verbindt Booking.com zich ertoe de totale prijs die reizigers moeten betalen te afficheren. Dat wil zeggen dat alle toeslagen en belastingen worden weergegeven.
Booking.com krijgt tot 16 juni 2020 om alle wijzigingen door te voeren en is daar al mee bezig. Reynders kondigt aan dat ook andere online reisdiensten worden gemonitord. ‘Het is een belangrijk signaal dat een marktleider als Booking.com zijn verantwoordelijkheid opneemt. Niet-transparante communicatie is een bron van frustratie voor velen. Internetbedrijven moeten beseffen dat ze het vertrouwen van consumenten moeten blijven verdienen’, besluit Reynders.
bron: www.tijd.be
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.