Blogposts

Blog

Geplaatst op woensdag 26 juni 2013 @ 02:04 door Travelboy , 1483 keer bekeken

Na vier dagen actie voeren over Eerlijke Reisprijzen hebben 5 van de 8 reisorganisaties de informatie over prijzen op hun websites aangepast. Het gaat om: World Ticket Center, Solmar, Arke, Kras en Bizztravel. Dat is goed nieuws, maar we zijn nog niet klaar. Landal, Belvilla en Center Parcs weigeren hun websites aan te passen.

overzicht-resultaten-600pixels.jpg

 

Een overzicht van de acties

 

Een dag na onze zeppelinactie tegen het World Ticket Center heeft het World Ticket Center de informatie op zijn website aangepast. De zeppelin, waarop groot een voorbeeld stond van de échte kosten die je bij WTC betaalt, is toen weer naar beneden gehaald. Consumenten kregen voorheen bij WTC bij het boeken van een reis plotseling te maken met hogere kosten.

 

 


Solmar Tours laat na een bezoek van een 'royale' koning van de Consumentenbond weten dat het zijn website gaat aanpassen. Aanleiding voor dit 'royale' bezoek was dat het bedrijf voor 'royal class' extra kosten rekent bovenop de aanbiedingsprijs.

 

 

 

Bizztravel, Arke en Kras laten weten dat zij de vinkjes bij de verzekeringen weglaten. Landal en Belvilla laten de vinkjes bij de verzekering staan. Onzin, want consumenten kunnen heel goed zelf kiezen of ze een betaalde optie zoals een verzekering willen. Maar Landal en Belvilla reageren afwijzend, ook nadat zij het papieren vinkje in een vogelkooitje van de Consumentenbond hebben ontvangen

 

 


Center Parcs zet ongevraagd een combipakket op je rekening én vinkt de annuleringsverzekering alvast voor je aan. Bart Combée, directeur van de Consumentenbond, overhandigt een groot kussen met de tekst 'Laat consumenten zelf kiezen voor een linnenpakket en een verzekering!'. Maar Center Parcs laat het linnenpakket én de verzekering aangevinkt staan.

 

Eindresultaat: 5 van de 8 reisorganisaties wijzigen hun website

Totaal hebben hiermee 5 van de 8 reisorganisaties de informatie over prijzen op hun website aangepast. Dat is een mooi resultaat. Maar we zijn er nog niet. We roepen alle reisorganisaties op in actie te komen en zich aan de regels van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) te houden!



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.