Blogposts

Blog

Geplaatst op dinsdag 06 april 2010 @ 00:58 door Travelboy , 1531 keer bekeken

Internet is een belangrijk medium voor reizigers. Een slechte of juist goede review maakt voor een hotel een wereld van verschil.

 

Niet alle hotels komen echter eerlijk aan hun positieve reviews. Ze doen zich voor als gasten van een hotel maar proberen ook gasten over te halen iets positiefs over ze te schrijven. Ze zetten gasten ook onder druk een positieve review te schrijven. Bij het uitchecken staan websites zoals tripadvisor al voor je opgestart bij de balie en of je maar even een positieve review wil schrijven.

 

Een van de hotel gasten die mee heeft gedaan aan een onderzoek naar dit soort praktijken melde zelfs dat hij al voordat hij het hotel bezocht had een e-mail ontvangen had van het hotel met het verzoek een positieve review te schrijven. In de e-mail werd er zelf op gewezen dat een gast wel meerdere positieve reviews in kon sturen als je maar gebruik maakt van verschillende pseudoniemen.

 

Volgens de hoteleigenaar was dit alleen maar gedaan om van wat negatieve reviews af te komen die door zijn concurrenten geplaatst zouden zijn.

 

Er zijn ook hotels die korting of een cadeautje zoals een gratis drankje in de bar aanbieden in ruil voor een positieve review.

 

Tripadvisor een van de grootste internationale hotel review website verbiedt dit ten strengste. "Property owners are welcome to encourage their guests to submit user reviews upon their return home, but they are not allowed to offer incentives, discounts, upgrades, or special treatment on current or future stays in exchange for reviews."

 

Komen ze erachter date en hotel zich niet aan de regels houdt dan komt deze op een blacklist, worden ratings verwijderd en komt er een speciale waarschuwingstekst bij het hotel te staan dat de reviews niet betrouwbaar zijn. Niet echt waar je op zit te wachten als hotel eigenaar denk ik. Maar er zijn nog heel wat hotel eigenaren die toch de gok willen nemen.

 

Bekende hostel websites zoals hostelworld hebben het probleem van fake reviews grotendeels opgelost doordat je alleen een review kunt schrijven wanneer je via hostelworld een kamer bij het betreffende hostel boekt. Natuurlijk kan een hostel eigenaar zelf ook via hostelworld een kamer bij zichzelf boeken maar dat kost wel geld.

 

Ook bij onze around the globe hosteldatabase hebben wij wel eens te maken gehad met hostel eigenaren die dan hun eigen zeer positieve review insturen. Omdat deze vaak in het engels zijn plaatsen we deze niet, tenzij het alleen de basis informatie is.

 

Jij kunt ons helpen door even een minuutje de tijd te nemen en onze hosteldatabase aan te vullen met een nieuwe review of een reactie over een hostel waar jij pas bent geweest.

 

bron: www.aroundtheblobe.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.