Blogposts
Blog
Geplaatst op dinsdag 14 september 2010 @ 00:12 door Travelboy , 2577 keer bekeken
Wie zijn vakantieoord kiest aan de hand van beoordelingen op reiswebsites als Zoover of Tripadvisor, neemt die best met een grote brok zout. Eén op de twintig beoordelingen is immers een valse klacht van een concurrent om elkaar zwart te maken, zo meldt Het Laatste Nieuws. "De schade hiervan is enorm. We moeten dringend afspraken maken met die websites", vindt Ho.Re.Ca. Vlaanderen.
Johan Van Dyck (54) uit Grimbergen kent dit probleem maar al te goed. Hij liep wellicht al heel wat klanten mis in zijn B&B 'Casa de Verao' in Portugal door een lastercampagne van een Nederlander die 200 meter verder een hotelletje uitbaat. "Hij had op zowat alle grote Vlaamse en Nederlandse sites geschreven dat ons eten smerig was en onze kamers vies en vuil", vertelt Johan. Maar veel kon hij er niet tegen doen. "De reiswebsites weigerden om het bericht eraf te halen", vertelt Johan. "Pas na tientallen mails en telefoontjes kon ik hen overtuigen. Maar intussen heeft die negatieve beoordeling er wel wekenlang opgestaan en grote schade aangericht aan onze reputatie."
Het geval van Johan is zeker niet het enige. Marthijn Tabak van reiswebsite Zoover.be, met meer dan een miljoen beoordelingen, geeft toe dat ze wekelijks heel wat valse berichten moeten verwijderen. "We proberen zo veel mogelijk te checken en als er bewijzen zijn van valsheid, halen we het wel offline."
Voor Ho.Re.Ca. Vlaanderen is dit niet voldoende. Zij eisen zo snel mogelijk duidelijkere afspraken met de reiswebsites. "De schade die die valse commentaren aanricht voor B&B's of hotels wordt enorm onderschat", klinkt het.
Bron: www.hln.be
Britse hotels beginnen rechtzaal tegen tripadvisor
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.