Blogposts
Blog
Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 @ 01:11 door Travelboy , 1247 keer bekeken
Door de toenemende kracht van het web en de snelle opkomst van mobiel internet zullen traditionele vakantiebrochures snel tot het verleden behoren. Dat voorspelt Nick Longman, directeur Online & Distributie bij TUI in de UK. Voor deze voorspelling baseert hij zich op de meest recente cijfers van Google die aantonen dat de mobiele zoekopdrachten jaarlijks groeien met 131 procent, en nu al goed zijn voor 28 procent voor alle reisgerelateerde zoekopdrachten.
Volgens Longman zullen gedrukte vakantiebrochures gefaseerd verdwijnen. Uit eigen cijfers bij TUI blijkt dat 60 procent van de reizigers die online een reis boeken een gedrukte vakantiebrochure bij de hand hebben. TUI is klaar om mobiele versies van haar websites te lanceren die geoptimaliseerd zijn om mobiel te surfen. "Er komt een punt waar we moeten stoppen met het produceren van brochures, en ik denk dat dit al de komende vijf jaar zal zijn", aldus Longman.
Robin Frewer, directeur Reizen bij Google, zegt dat de cijfers van de zoekgigant onderstrepen hoe belangrijk het is voor reisaanbieders aandacht te besteden aan hun mobiel aanbod. Uit Google cijfers uit de UK blijkt dat in de week na Kerstmis alleen al de vraag via tablets steeg met 23 procent.
Bron: www.travelupdate.be
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.