Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 09 oktober 2014 @ 03:41 door Travelboy , 1013 keer bekeken

De Japanse hotelgroep Nine Hours, aanbieder van goedkope capsule-slaapaccommodatie, heeft op Narita Airport in Tokyo een nieuw filiaal geopend. Dat heeft het magazine The Economist gemeld. Het concept van capsule-hotels is niet nieuw en werd al op het einde van de jaren zeventig geïntroduceerd in Osaka, maar voor de eerste keer wordt de formule ook op een luchthaven aangeboden.

 

“De capsule-hotels hebben sinds hun introductie een belangrijke populariteit uitgebouwd bij forenzen, vermoeide kantoorbedienden en zelfs werklozen,” aldus The Economist. “Het is echter verrassend dat nog nooit eerder een poging is ondernomen om het concept ook op luchthavens aan te bieden."

 

626515f2358a7d6dadb5787a5417c9861bffc08c


 
"Reizigers moeten immers vaak een verblijf van enkele uren op de luchthaven proberen te overbruggen. Meestal is de periode echter niet lang genoeg voor het boeken van een hotelkamer, die bovendien ook relatief duur is. Een korte slaap in het capsule-hotel kan dan ook een zinvolle en betaalbare oplossing bieden voor het verblijf op de luchthaven."

 

Nine Hours heeft op Narita Airport ongeveer honderddertig slaap-capsules geïnstalleerd. Een slaapcapsule is twee meter lang, één meter breed en één meter hoog. De entiteiten worden verhuurd voor een bedrag van 14,50 euro voor het eerste uur, waarna een prijs van 4,80 euro per uur wordt aangerekend. Voor een volledige nacht wordt een tarief van 42,50 euro gehanteerd.

 

Klanten hebben toegang tot douches, wifi, opbergkasten en een gedeelde lounge.

Er zijn echter ook al andere goedkope hotel-concepten voor korte rustperiodes op de markt gebracht. De Britse groep Yotel heeft daarbij een aanbod uitgewerkt dat kamers per uur verhuurt. NapCabsleeping verhuurt op Munich Airport zelfs kamers per minuut.

 

Elk initiatief dat de luchthaven-ervaring minder vervelend maakt, moet volgens The Economist worden toegejuicht. “Wel moet worden vastgesteld dat de accommodaties zich meestal buiten de transitzone op de luchthaven bevinden,” wordt er opgemerkt.

 

“Reizigers die van het aanbod gebruik willen maken, dienen dan ook twee keer langs de douane en security te passeren, wat tot bijkomende tijdverlies en een extra stress kan leiden, maar eventueel ook extra visa-vereisten tot gevolg zal hebben. Anderzijds kan worden vastgesteld dat de meeste reizigers tijdens een langere tussenstop meestal toch de transitzone verlaten.” (mah)

 


bron: www.express.be



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.