Blogposts

Blog

Geplaatst op maandag 22 december 2014 @ 01:22 door Travelboy , 1076 keer bekeken

Wat wil de hotelgast bij het ontbijt? Hotel.info deed onderzoek naar deze prangende vraag. De conclusie: maar liefst 91 procent ontbijt bij voorkeur in het hotel en 83 procent waardeert dan een uitgebreid ontbijtbuffet van warme en koude gerechten.

 

Toch neemt ruim 30 procent van de hotelgasten slechts een half uur de tijd voor koffie, brood en broodjes. De overige 70 procent laat zich niet opjagen door afspraken en ontbijt een uur of langer. Interessant is dat het vooral Duitsers zijn die genieten van het culinaire ochtendritueel. Voor Italianen daarentegen kan het niet snel genoeg gaan. Voor hen is de eerste maaltijd van een dag een snelle aangelegenheid.

 

Het populairste ontbijt is de voedzame en calorierijke Engelse variant, inclusief eieren, worstjes en spek met 39,2 procent van de stemmen, gevolgd door het zoete continentale ontbijt (24,4 procent) van de stemmen. Maar weinig gasten beginnen de dag het liefst gezond met muesli, volkorenbrood en fruitsalades. Daardoor belandt het sportontbijt met 10,3 procent onderaan de lijst.

 

Het Engelse ontbijt valt zoals verwacht vooral bij Engelsen in de smaak (49 procent), maar is ook populair onder Duitsers (45,3 procent), Nederlanders (44,7 procent) en Brazilianen (44,5 procent). Met name de Italianen geven de voorkeur aan een zoet ontbijt (41,4 procent), op korte afstand gevolgd door de Fransen (33,0 procent) en Spanjaarden (31,9 procent). De Fransen beginnen hun dag graag met een glas mousserende wijn en een plak gerookte zalm (32,9 procent).

 

Ontbijtvariant Wat hoort erbij? in %
Engels ontbijt Wit brood, toast, spek, worstjes, roer- en spiegelei, vleeswaren, kaas, gegrilde tomaten, vruchtensap, compote, cornflakes 39,2
Ontbijt met mousserende wijn Broodjes, croissant, boter, vleeswaren en kaas, marmelade, gerookte zalm, mousserende wijn 26,1
Continentaal ontbijt Broodjes, croissants, boter, marmelade/jam 24,4
Sportontbijt Volkorenbrood, fruit, cornflakes, karnemelk, sinaasappelsap, halfvolle yoghurt, magere kwark en muesli 10,3

 

Ongeacht of men kiest voor een zoet of voedzaam ontbijt, gasten hechten veel waarde aan regionale specialiteiten, verse eieren en verschillende soorten koffie. Gasten houden er niet van wanneer etenswaren van gisteren worden opgediend of wanneer het buffet indien nodig niet wordt aangevuld (beide 22 procent). Op plaats drie van meest voorkomende ergernissen staat onvriendelijk personeel met 14 procent.

 

De prijs daarentegen zorgt zelden voor ontevredenheid: een goed ontbijt mag wat kosten. Bijna 15 procent van de ondervraagde hotelgasten is bereid om meer dan 16 euro bovenop de kamerprijs te betalen; 42 procent vindt het okee om tussen de 11 en 15 euro extra te betalen. 43 procent van de gasten zou 5 tot 10 euro meer neertellen.

 

Press_release_hotel.info_Hotel_Breakfast_NL

 

bron: www.zakenreis.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.