Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 04 augustus 2022 @ 02:14 door Travelboy , 580 keer bekeken

Het Utrechtse CultureRoad is de eerste reisorganisatie sinds de burgeroorlog die reizen aanbiedt naar Syrië.

 

 

 

De reisorganisatie, aangesloten bij de VvKR (de vereniging van kleine reisorganisaties, red.), zegt hiermee in te spelen op een markt waar een steeds grotere behoefte is naar bijzondere reisbestemmingen. Vooral na de coronapiek stijgt het aantal aanvragen naar unieke en niet-alledaagse bestemmingen in een hoog tempo, zegt het bedrijf in een verklaring.

 

Syrië toen


Syrië was voor de burgeroorlog één van de meest populaire toeristenbestemmingen in het Midden-Oosten. Jaarlijks bezochten zo’n 6 miljoen toeristen het land. Plekken als Damascus, Palmyra, Aleppo en Crak des Chevaliers bleken bijzonder populair. Het toerisme kwam vanwege een burgeroorlog vrijwel direct tot stilstand. Terwijl veel bestemmingen lang bekendstonden als prachtige steden, werden ze nu ineens bekend vanwege een oorlog.

 

Syrië nu


Inmiddels is het alweer bijna 5 jaar relatief rustig in het overgrote deel van Syrië en krabbelt het toerisme langzaam weer op, zegt Rik Brinks, eigenaar van CultureRoad.

 

Hij ziet dan ook een stijgende behoefte onder reizigers om Syrië te bezoeken. ‘Vaak gaat het om mensen die graag willen ervaren hoe Syrië er nu voor staat. Jarenlang stond het land bekend als een toeristische hotspot en nu heb je de meeste plekken veelal voor jezelf. Ons nauwe contact met lokale en ervaren gidsen bewijst dat het mogelijk is om dit mooie avontuur aan te gaan.’

 

‘Ook de inwoners van Syriërs staan weer open voor toerisme’, zegt Brinks.
‘Overal word je hartelijk ontvangen en zijn mensen nieuwsgierig en trots dat er weer toeristen naar hun land trekken. Natuurlijk, er is nog een weg te gaan, maar er zijn enorm veel prachtige plekken om te bezichtigen met zeer bekwame gidsen.’

 

Volgens Brinks is er naast Syrië een algehele behoefte naar avontuurlijke bestemmingen.
‘We merken sinds het einde van de laatste coronapiek dat veel reizigers bestemmingen willen bezoeken waar het massatoerisme nog niet is gearriveerd. Tijdens onze reizen kun je daadwerkelijk een foto voor je socials maken waar niet een hele menigte achter schuilt. En we merken dat reizigers op zoek gaan naar die ene onontdekte plek voor een echte unieke ervaring. De pandemie heeft dit verlangen nog meer aangewakkerd.’ 

 

bron: www.travmagazine.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.