Blogposts

Blog

Geplaatst op woensdag 19 januari 2011 @ 01:42 door Travelboy , 1291 keer bekeken

Hoe was uw vlucht? Goed of slecht? Vertel het aan miljoenen reizigers.

 

De review  website Tripadvisor heeft bezoekcijfers om van te duizelen: 40 miljoen unieke bezoekers per maand op wereldvlak. Deze bezoekers gebruiken Tripadvisor om een hotel te beoordelen, of om een hotel te checken. Hoteliers overal ter wereld prijzen Tripadvisor de hemel in (als ze een goede score hebben: het is het beste kwaliteitslabel ter wereld) of vervloeken Tripadvisor (als ze een slechte score hebben: het heeft dadelijke impact op de boekingen). Lees verder, want het is zover: Tripadvisor lanceert Tripadvisor flights, waarop reizigers feedback kunnen geven over hun vlucht ervaring.

 

Reizigers kunnen voortaan  de kwaliteit van hun vlucht beoordelen op een schaal van één tot vijf:  bagage handling, check in, vluchtcomfort, service, punctualiteit, prijzenstructuur, stoelcomfort en “value for money”.  Uiteindelijk laat Tripadvisor ook zien welk percentage van de reizigers een bepaalde airline zouden aanbevelen bij andere reizigers.

 

Hier wordt een belangrijke stap gezet. Gezien het succes van de hotelbeoordelingen, is het meer dan waarschijnlijk dat het aantal reviews van airline ervaringen heel snel en heel spectaculair zal stijgen tijdens de volgende maanden en jaren. De luchtvaartmaatschappijen krijgen er dus een belangrijke uitdaging bij. Ze moeten  ervoor zorgen dat de vervulling van de klantenbelofte nu ook daadwerkelijk wordt waargemaakt, daar ook waar het verschil wordt gemaakt: in de lucht.

Maar dat is niet alles. Vanaf het begin voegt Tripadvisor een aantal belangrijke features toe aan het review product.  Zo zal de site automatisch de kost van het ticket plus de belangrijkste extra kosten duidelijk maken. Een voorbeeld: bij een zoekopdracht, zal niet alleen de kost van het ticket verschijnen, maar dadelijk ook de kost van één ingecheckt stuk  bagage, als onderdeel van het ticket. Wij horen de marketeers van Brussels Airlines nu al een zucht van verlichting slaken. Eindelijk eerlijke(re)  concurrentie met de low costers die enkele kilometers zuidelijker opereren!  Ook de prijzen van maaltijden en drankjes aan boord zullen gemakkelijk te checken zijn. Kortom, het wordt voor de consument weer een stap gemakkelijker om de prijs én de totale prijs/kwaliteitsverhouding van zijn aankoop te checken ... op voorhand.

 

bron: www.travolon.com

 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.