Blogposts
Blog
Geplaatst op zaterdag 28 mei 2011 @ 03:09 door Travelboy , 1157 keer bekeken
Het aantal ingediende klachten bij de Geschillencommissie Reizen blijft afnemen. Het recent verschenen jaarverslag toont dit aan. In 2010 daalde het aantal ingediende klachten met 25% naar 772. Hiervan werd 39% gegrond verklaard en 6% als deels gegrond gezien. Vooral op het gebied van vervoer waren er klachten.
38% van de klachten had betrekking op het vervoer, zoals klachten over vertraging, reisduur, het vervoermiddel en problemen met bagage. 32% van de klachten had betrekking op de accommodatie. Verder waren er nog klachten over onjuist door de reisondernemer verstrekte informatie en de reisbegeleiding. Bij dit laatste punt ging het vooral om klachten over reisleiding en host(ess). De consument kreeg in bijna alle van de 177 (deels) gegronde klachten een schadevergoeding toegewezen.
Die vergoeding kwam neer op een gemiddelde van 952 euro per uitspraak. Volgens commissielid René Klawer neemt het aantal klachten af, omdat de branche zelf meer doet om klachten af te handelen. De reisaanbieders hebben gezorgd voor een betere klachtenafhandeling. Volgens Klawer nemen de klachten af, maar worden de ingediende klachten wel steeds complexer.
bron: www.profnews.nl
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.