Blogposts

Blog

Geplaatst op woensdag 05 augustus 2020 @ 00:19 door Travelboy , 1059 keer bekeken

Het bestuur van SGR heeft op 4 augustus 2020 het besluit genomen om ook SGR-garantie te bieden op reizen die na 16 maart 2020 zijn geboekt en als gevolg van Covid-19 moeten worden geannuleerd. De garantie op vouchers wordt verlengd tot en met 31 december 2020.

 

SGR geeft met dit besluit duidelijkheid aan reizigers en aan de reiswereld. Alle vouchers die in 2020 door SGR aangesloten reisondernemingen zijn of nog worden uitgegeven als gevolg van de coronacrisis vallen nu onder de garantie van SGR.

 

Het gehele besluit is hieronder te lezen.

 

In aanmerking nemende dat:

  1. Het bestuur van SGR met goedkeuring van de Raad van Toezicht op 14 maart 2020 besloten heeft dat met ingang van 16 maart 2020 door aan SGR deelnemende organisatoren uitgegeven vouchers tijdelijk onder de dekking van de garantieregeling van SGR worden gebracht in de zin van artikel 3 van die garantieregeling welk besluit op 28 mei 2020 is verlengd tot 1 september 2020;
  2. Dit besluit zag op (toeristische) reizen die al op 16 maart 2020 geboekt waren doch geannuleerd moesten worden omdat de reizen ten gevolge van het om zich heen grijpende Covid-19 virus niet meer uitgevoerd konden worden;
  3. Op dat moment niet te voorzien was wanneer weer reizen geboekt konden worden en uitgevoerd konden worden;
  4. De situatie zich voor zou doen dat nadien landen weer open zouden gaan voor toeristische reizen (code geel) en dat er naar deze landen nieuwe reizen zijn geboekt maar dat tussen het moment van boeken van deze reizen en moment van vertrek de code wordt aangepast naar oranje zodat ook deze reizen ten gevolge van Covid-19 geannuleerd moesten worden;
  5. De Staat der Nederlanden aan SGR een leningsfaciliteit ter beschikking stelt die SGR in staat stelt om bij financieel onvermogen van reisondernemingen consumenten schadeloos te stellen door aan hen de waarde van de vouchers te vergoeden overeenkomstig de SGR-Garantieregeling en SGR-Statuten;
  6. Het bestuur van SGR vastgesteld heeft dat er zowel bij consumenten als bij reisondernemingen onduidelijkheid bestaat over de SGR Garantie op vouchers;
  7. Het bestuur daarom de termijn van garantie op vouchers wenst te verlengen voor alle in 2020 uitgegeven vouchers met betrekking tot reizen die ten gevolge van het Covid-19 virus moesten of moeten worden geannuleerd tot en met 31 december 2020 zodat alle betrokkenen duidelijkheid wordt verschaft;
  8. Door het nemen van dit besluit alle in 2020 vouchers uitgegeven vanwege het Covid-19 virus onder SGR-garantie komen te vallen;
  9. Dit besluit dus geldt voor de (reis)overeenkomsten die (a) onder de reguliere garantie van SGR vielen bij het sluiten van de overeenkomst en; (b) door de organisator zijn of worden geannuleerd (beëindigd) op grond van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden veroorzaakt door het Covid-19 virus:
  10. Het moment van boeken van de reis niet langer bepalend is voor het wel of niet mogen verstrekken van een voucher met SGR Garantie.

 

bron: www.travelpro.nl



Reacties

  • Travelboy
    vrijdag 21 augustus 2020, 13:50

    devil

  • Susan-
    vrijdag 21 augustus 2020, 12:16

    He he eindelijk ze hebben het geld teruggestort, 6 maanden verder. Dat kan nu uit mijn systeem.

  • Susan-
    donderdag 6 augustus 2020, 12:10

    Voorlopig geen vakantie meer zit al 5 maanden thuis. Mag 2 dagen werken nu ben ik allang blij mee.

  • Travelboy
    donderdag 6 augustus 2020, 11:48

    Dus NOOIT meer bij de oplichters van D reizen boeken

  • Susan-
    donderdag 6 augustus 2020, 07:28

    FTI heeft het geld allang over gemaakt naar D reizen daar moet ik van krijgen nog steeds! Die zeggen minimaal 10 tot 12 maanden omdat ze maar een x aantal mensen per week mogen terug betalen.

     

     

  • Travelboy
    donderdag 6 augustus 2020, 00:09

    Jij moet je geld terug krijgen van FTI en niet van de SGR. De SGR komt pas in beeld als FTI failliet gaat

  • Susan-
    woensdag 5 augustus 2020, 10:05

    Dat ze eerst maar de gene terug betalen die voor maart hebben geboekt! Nog steeds niks terug gehad. Wat is dit slecht geregeld! Andere hebben allang vouchers gekregen en ik moet een halfjaar wachten op mijn geld. 

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.