Blogposts
Blog
Geplaatst op woensdag 18 oktober 2023 @ 02:40 door Travelboy , 1195 keer bekeken
Op Booking.com heb je binnen no-time een hotel gevonden en geboekt. Maar als er iets misgaat, dan is je probleem nog niet zomaar opgelost. Radar krijgt meldingen van mensen die boos en gefrustreerd zijn over de klantenservice en soms maanden wachten tot ze hun geld terugkrijgen.
De klachten die Radar ontvangt gaan vaak over de klantenservice: mensen moeten vaak lang wachten, hun probleem steeds weer opnieuw uitleggen en dit ook nog eens vaak in het Engels doen. Zo spreekt Radar met Jennifer die al een half jaar bezig is om 180 euro terug te krijgen die ze ten onrechte voor bagage heeft betaald. Steeds moet ze haar verhaal opnieuw vertellen en meerdere keren krijgt ze te horen dat ze betaalbewijzen moet sturen. Maar ook nadat de bewijzen zijn verstuurd, blijkt er niets te gebeuren.
En Jennifer is niet de enige die lang moet wachten op haar geld. Radar ontvangt meldingen van mensen die ofwel een boeking hebben gedaan die door een technische fout mislukt of waarbij de verhuurder de boeking annuleert. In beide gevallen heeft de klant wel betaald, maar komt de betaling niet zomaar terug. Zo krijgt Ellen krijgt na een boeking nooit een bevestiging (en pincode, die je nodig hebt voor de klantenservice), maar heeft wel 550 euro betaald. Ze moet 'tig keer mailen en bellen' met Booking om na lange tijd haar geld terug te krijgen. De accommodatie van Herman blijkt na het boeken toch niet beschikbaar en hij moet, na veel bellen en mailen, bijna een half jaar wachten op 2500 euro. Erg vervelend natuurlijk, zeker als je een nieuwe vakantie wilt boeken.
Ook bij Arja gaat het mis. Ook bij haar blijkt het hotel in Koblenz na betaling toch niet beschikbaar. Direct krijgt ze de belofte dat de betaling wordt geretourneerd, maar dat gebeurt vervolgens niet. Ze is maanden bezig om haar geld terug te krijgen. Uiteindelijk moet ze van de klantenservice al haar bankafschriften over een periode van zes weken opsturen om te bewijzen dat zij de terugbetaling niet ontvangen heeft van Booking.com.
Eerder dit jaar werd duidelijk dat verhuurders niet uitbetaald kregen door Booking.com. B&B-eigenaren moesten soms maanden wachten op hun geld. Een probleem dat volgens het boekingsplatform werd veroorzaakt door onderhoud aan het betalingssysteem.
Reactie Booking.com
Nadat Radar contact opgenomen heeft met Booking.com over de klachten, heeft het bedrijf de drie klanten uit onze video gecompenseerd. Het bedrijf laat daarnaast weten:
Bij de miljoenen boekingen die we elke week faciliteren, willen we onze klanten iedere keer weer een prettige ervaring bieden. Daarom zoeken we zo snel mogelijk een oplossing als een onverwacht probleem zich voordoet. In deze gevallen erkennen we dat we niet aan onze verwachtingen of die van onze klanten hebben voldaan. We hebben contact opgenomen met al deze klanten om onze excuses aan te bieden en ervoor te zorgen dat alle uitstaande terugbetalingen zijn verwerkt. Daarnaast hebben wij deze klanten een aanvullende geste aangeboden. We vinden het belangrijk om te leren van de feedback van onze klanten. Zowel op individueel niveau voor degenen die verantwoordelijk waren voor de ondersteuning tijdens het probleem, maar ook voor het verder optimaliseren van onze processen, zodat we al onze klanten beter kunnen blijven helpen.
Onze klanten, of ze nu een reiziger of partner zijn, betekenen alles voor ons. Hoewel het mooie van reizen het onverwachte is, betekent dat ook dat er soms dingen misgaan en dat we het niet altijd even goed doen voor iedereen. Desondanks is het onze taak om onszelf te blijven verbeteren. Daarom blijven we investeren in onze mensen en producten om ervoor te zorgen dat we het vaker goed doen en we elke dag miljoenen mensen kunnen blijven verbinden met geweldige reiservaringen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.